My Projects

Mare Nostrum - Hail Caesar Campaign CONCLUDED

Mare Nostrum - Hail Caesar Campaign

Ladies and Gentlemen our Campaign has been concluded. Winners are as follows:

Winner of the Campaign: Kustaa Lehtonen - nicest adversary and good campaign citizen, Kustaa was awarded with a diploma and a golden sprue of Carhagenian warriors by Victrix.

Second place: Marko Sysipuro - Masterpainter. Marko painted almost 200 28mm miniatures for this campaign. Marko was awarded with a diploma and a silver sprue of Macedonian pikemen.

Third player: Teemu Kujala - Best Strategos. I was able to  build the biggest empire in the campaign.

Fourth player: Kalle Mannonen - Best Satrap. Kalle played extremely well with his Persians and landed just one point behind in the contest for the biggest empire. Kalle was awarded with a diploma and a bronze sprue of Caesar's legionaires.



The final map looked like this (after 6th rounds, 6 players played on 6th round):



And the size of the empires were as follows:


Feedback from players was also gathered, I will summarize that as soon as I get some more answers.

Thank you all for participating!


Read on to follow the evolvement of our campaign...



I'm running a Hail Caesar -campaign on our club. I will publish resources & stuff here as well as the latest status of the campaign map. And write battle reports of course.

Campaign package version 4 here

New house rule:
·         Cavalry wedge 5p.
o   Liikutellaan wedgen muodossa, esim. 4-3-2-1
o   Ei flankkejä, vain front ja rear
o   EI voida tukea, eikä voi tukea lähitaistelussa

o   Jos vihollinen tekee give groundin, wedge puskee yksiköstä läpi ja liikkuu d3 liikettä (vähintään sen verran, että on irti), läpimenty yksikkö automaagisesti disorderiin, jos ei jo ollut

We base our campaign system on GW's Mighty Empires, that we have then adapted and modified.

Here's the start setting with eight players, with an empire of 6 hexes each.

The Greek letters are presenting one player's empire and other images are presenting the 7 wonders of the Ancient World and some other special locations, that have an impact on the game.


First round of the campaign

During the first round our campaign grew to 10 players as Risto (2nd player for Rome and Ludde (Carthage) joined in. That's truly awesome, this is practically doubling the number of HC-players at our club.

Here's the situation after the first round (Risto and Ludde are yet to play their first game.


Second round of the campaign

Peliparit, eventit ja pelipäivä kierroksella 2

Gusse (Tiedustelijat) ja Teemu (Maan nappaus) 9.9.
Marko (Veteraanit) ja Tuomas (??) 9.9.
Kalle (Great Leader) ja JOonas (Rakennusbuumi) 15.9.
Mikko (Veteraanit) vs, Ludde (kaikki tai ei mitään) 12.9.
Risto (??) vs, Pekka (??) (peli vasta 26.9.)

Scenario for the second round:


Skenaario kierrokselle 2. A Holy place to fight for!
Röyhkeät maahantunkeutujat ovat tunkeutuneet raja-alueen tuntumassa olevalle pyhälle paikalle, jossa lepäävät muinaisen sankarin pyhät luut lukuisten aarteiden seurana. Mikä röyhkeys!
Suojaa pyhät paikkasi ja tee mahdollisuuksien mukaan vastaisku naapurin tontille opettaaksesi heille kerralla, ettei pidä tulla tänne riehumaan. Niin. …tana.
Skenaarion säännöt
• Normi deploymentin lisäksi sijoitetaan omalle puolelle pelipöytää välille 12-20” pöydän reunasta temppeli yhden divisioonan mukana. Yksi yksikkö voi olla valmiiksi temppelin sisällä. TAI VAIHTOEHTOISESTI
• Sijoitetaan vain yksi temppeli, josta taistellaan keskelle pöytää (keep it simple versio)
• Pisteet
o Vaihtoehto 1.
Oman temppelin hallussapito 50p.
Vastustajan temppelin valtaaminen pelin aikana 50p.
Vastustajan temppeli hallussa pelin lopussa 50p.
o Vaihtoehto 2. (keep it simple versio)
Temppeli hallussa pelin lopussa 100p
• Temppelissä oleva yksikkö
o Saa +1 morale saveen
o Saa +3 break testeihin
o Ei heitä break testiä ampumisen 6:sta, paitsi jos on jo shaken
o Ei hyödy phalanx –säännöstä, eikä pike / long spears –säännöistä
o EI saa -1 modifieriä siitä, että on open orderssa
o EI saa poistua temppelistä vapaa ehtoisesti ELLEI joku muu oma yksikkö liiku samalla vuorolla sisälle TAI jos oma divari on murtunut, silloin vetäytyy.
o Temppelissä olevaa yksikkö ei voi tukea (ei kai rakennuksessakaan olevaa voi?)

Map after Round 2.


Players and their score after two rounds



Third round of the campaign

Events and challenges to be made here on 16th of Sep

Challenges & events:

Haasteet ja eventit, kierros 3.
Kustaa Tiedustelijat Joonas Great Leader - 
Risto Maan nappaus Marko Veteraanit
Mikko L. Veteraanit Tuomas ???
Ludde (Hawkeye) ??? Mikko K. Kehitys Kehittyy
Teemu Kaikki tai ei mitään Kalle Veteraanit 

Game Results

Kustaa - Joonas: Kustaan selvä voitto
Marko - Risto (Jaakko pelasi): Markon selvä voitto
Ludde - Mikko K.: Mikon selvä voitto
Teemu - Kalle: Teemun voitt... eiku huijattu tasuri. 
Mikko L. /Timo - Tuomas (Teemu pelaa): Mikon niukka voitto (3 kampanjapistettä)

Ja pisteet menee liittolaiselle!

Build & Conquest actions / round 3.

1. Marko: valtaa H7 eli Rhodoksen kolossuksen Ristolta. Valloitan myös pisteellä neutraalin alueen G4. Ja rakennan lopuilla 2 pisteellä linnat alueille H6 ja H7 (sisältää ilmaisen linnan 

tämän blogin seuraamisesta)

2. Teemu valtaa L6:n (1 piste)

3. Kalle: Valtaa H1 ja I1, ja linnat L5 & K6 + k5

4. Gusse: D5 Roomalta ja linna ton oman ihmeen päälle eli K7

5. Mikko: valtaa D9 ja F8, linna G7 ja E8
6. Joonas: Vallataan C5 + linna

7. Ludde

8. Mikko L-  / Timo

9. Tuomas

10. Risto


Special rules for round three:

1. Alliances:

Each player must make an alliance with another player. The results of the games on third round will be mutually exchanged between players. For example if:

* I'm allied with Marko
* Marko wins his game with a tight margin (niukka voitto) --> I get 3 campaign points from Marko's victory
* I'll play my game to a draw --> Marko gets 2 points from my draw.
* Other terms of these alliance agreements are up to the players to agree (and no need to publish them).

Players should announce their alliances BEFORE the challenges of the third round. Naturally, yu can't challenge your ally,

Same in Finnish;

Jokainen valitsee itselleen liittolaisparin. Liittolaisen pelin tulos on sinun tuloksesi ja toisinpäin. Nyt oiva mahdollisuus ottaa ne diplomatian taidot k ä yttöön ja sopia diili, joka (ehkä) hyödyttää molempia. Parit ilmoitetaan Umpirelle eli mulle. Liittolaiset eivät tietenkään voi haastaa toisiaan taisteluun. Juonittelun saa aloittaa...

2. Follow the blog

Since this blog is now part of the communication in this campaign. Every player that starts to follow this blog gains an extra castle in the Build & Conquest phase of round 3.

3. Scenario

Peli 3. Outflank

Yhden divarin saa jättää outflankkäämään.
Ennen deploymenttiä valitset puolen (sivun) mistä se tulee, kun tulee. Kerrot tämän vastustajalle.
Komennat divisioonan laudalle haluamallasi vuorolla, jos komento ei onnistu, ei tulla.
2. vuoro: voi tulla alueelta 10-20” omasta pöydän reunasta
3. vuoro: voi tulla alueelta 21-30” omasta pöydän reunasta
4. vuoro: voi tulla alueelta 31-40” omasta pöydän reunasta
5. vuoro: voi tulla alueelta 41-50” omasta pöydän reunasta
6. vuoro: voi tulla alueelta 51-60” omasta pöydän reunasta

Saa chargata, mutta yksi liike ei riitä, koska ei komentovaiheessa ole suoraa LOS:ia.


TILANNE 3. KIERROKSEN JÄLKEEN









ROUND 4.


Haasteet ja eventit, kierros 4.
Kustaa Tiedustelijat Tuomas Kaikki tai ei mitään
Risto ??? Ludde (Hawkeye) ???
Mikko L. ??? Joonas Great Leader
Kalle Veteraanit  Marko  Rakennusbuumi
Teemu Maan nappaus Mikko K. ???

Map and Empires after 4.

Updated 19.10. After Karthago's buold & conquest






ROUND 5

Order of Challenges:


Tuomas
Gusse
Mikko L / Timo
Risto***
Joonas
Mikko K.
Teemu
Ludde
Kalle
Marko

Challenges & events




5. kierroksen skenu: 

laudan keskellä on _väljästi_ rakennettu alue (kaupunki, katso kuvat Teemun ja Ludden matsista), jonka keskustassa (avoin alue) on objektiivi, jonka valtauksesta pelin aikana saa 75 voittopistettä ja hallinnasta lopussa 50 pistettä lisää. Pelit pelattaisiin 500 pisteen armeijoilla. Melko avoimista temppeleistä saisi vain +1 morale saveen, mutta taistella saisi 4 nopalla / sivu. Normirakennukset normisti. Roomalaisten / Helleenien peleihin sopivia rakennuksia ja kaupunkialueen laatat löytyy kertsiltä


Map After round 5.

And the score


Player Tiles Buildings etc. Total
Tuomas 5 2 7
Joonas 7 3 10
Risto*** 8 3 11
Mikko L / Timo 9 3 12
Gusse 10 2 12
Ludde 11 2 13
Mikko K. 12 7 19
Teemu 16 4 20
Kalle 16 4 20
Marko 16 5 21

How empires have grown?



6th and FINAL ROUND

Order of Challenges:

1. Tuomas
2. Joonas
3. Risto***
4. Mikko L / Timo
5. Gusse
6.Ludde
7. Teemu
8. Mikko K.
9. Kalle

10. Marko

Made challenges:


Haastaja Event Haastettu Event
Tuomas Tuho Teemulle Kalle Veteraanit
Risto Mikko K. Rakennusbuumi
Gallia Tiedustelijat Joonas
Gusse Suuri johtaja Ludde
Teemu Käärmeen kaula Marko

Tiimipelit

Kalle vs. Tuomas 

Gallia ja Gusse vs. Joonas ja Ludde 

Teemu ja Risto vs. Mikko K. ja Marko 

Pelikoko 400+400 vs. 400 + 400

Ei erillistä skenaariota, mutta yhden pelaajan armeijalla on käytössään oikea tai vasen puoli pelilaudan deployment zonesta.

New rules adaption for the 6th round: Phalanx fine tuned.

Jos kukaan ei saa itkuraivareita, niin modataan phalanxia yleisön pyynnöstä vikalle kiekalle seuraavasti: erikoissääntö ei ole voimiassa kun: phalanxin kumppuun on hyökätty sivusta tai takaa TAI jos phalanx on jo shaken. Lisäksi: jos vastustava armeija EI saa listaansa phalanxeja, on phalanx sääntö arvoltaan 1 eli VAIN yhden casualtyn tappion voi konvertoida tasuriksi.



Battle reports

First trial game: Macedonian Successors vs. Persia
First round: Ptolemian vs, Gauls
Second round: Ptolemian vs. Seleucid and Greece vs. Carthage
Third round: Seleucid vs. Rome (Persia) and Antagonids vs. Rome and Gauls vs. Germania (coming)
Fourth round: Seleucid vs. Sparta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.